vrijdag 16 januari 2009

10 meest gebruikte excuses

Iedereen wil graag een goede gezondheid, een fit lichaam, strakke buik, maar als het er op aankomt hebben velen toch héél wat excuses om niet te hoeven sporten of fitnessen.



Hierbij geef ik jullie de 10 meest gebruikte excuses:



1. Geen tijd


Iedereen heeft tijd, het is een questie van planning. Stel je prioriteiten! Besteed je tijd nuttig en maak op voorhand een afspraak met en Personal trainer. Zo vermijd je ook lange wachtrijen in grote centra.


2. Ik sport niet graag

Niks doen levert niks op. Je moet iets over hebben voor een goede gezondheid en ee

n fit lichaam. Binnen enkele jaren zal je jezelf dankbaar zijn dat je preventief gehandeld hebt.



3. Fitness is duur

Velen hebben geld om op restaurant te gaan, om te reizen, om fastfood te kopen, maar preventief aan de gezondheid te werken komt meestal op de laatste plaats. Stel jezelf hier de vraag hoe belangrijk je eigen gezondheid voor je is.


4. Ik weet niet hoe ik er aan moet beginnen.

Roep de hulp in van een Personal Trainer, die helpt jou stap voor stap het gewenste resultaat te bereiken.


5. Fitness is vermoeiend

Het tegendeel is waar, eens je 4 weken met een fitness programma gestart bent voel je je een stuk energieker, en handel je dagdagelijks activiteiten een stuk gemakkelijker af.



6. Fitness is pijnlijk

Als je inderdaad je ganse leven nooit iets gedaan hebt van lichaamsbeweging is het normaal dat een vastgeroest lichaam wat pijnlijke spieren teweegbrengt de eerste weken. Eénmaal je lichaam dit gewoon raakt, zal je daar bijna tot geen last meer van hebben. Heb je écht pijn dan laat je jezelf beter eens controleren, en roep je best de hulp in van een personal trainer die ervoor zal zorgen dat jij alle oefeningen correct uitvoert zodat de kans op blessures tot een minimum wordt beperkt.


7. Ik heb geen motivatie om het vol te houden

Stel vooraf je doelen, en schrijf ze op papier. Als je niet weet waar je naartoe moet, hoe kun je er dan geraken... Als je écht jezelf naar het fitnesscentrum moet slepen, schakel dan de hulp in van een Personal trainer.


8. Ik voel mij bekeken in zo’n groot centrum

Ga aan de slag met een Personal trainer waarbij je enkel in het gezelschap bent van de trainer, of ga naar een Personal training centrum waar er 1 op 4 of 1 op 6 getraind wordt. Daardoor zit je toch niet tussen de massa, maar krijg je wel een kwaliteitsvolle persoonlijke begeleiding, aan véél lagere prijs dan een 1 op 1 training.


9. Ik geraak snel uitgekeken op mijn fitnessprogramma

Zoek een fitness centrum met goede begeleiding en vraag zeker om de 4 weken een nieuw aangepast programma zodat je op tijd en stond nieuwe en andere oefeningen kan doen.


10. Ik krijg niet het gewenste resultaat.

Ook hier geldt het feit dat trainen met een Personal trainer wel resultaat oplevert, doordat het programma altijd op maat is gemaakt en er regelmatig geëvalueerd en bijgestuurd wordt.


Met sportieve groeten,

Lorenz De Grande www.fit-life.be

Geen opmerkingen: