maandag 19 april 2010

Intensieve krachttraining

Om jullie (en mezelf) voor te bereiden op de zomer, willen we voornamelijk een strakke buik hebben. In de vorige blogpost heb ik jullie in stap 1 uitgelegd waarom het zo belangrijk is om dan de koolhydraten, met name 's avonds te gaan schrappen. Deze keer in stap 2 verklap ik jullie mijn volgende geheim.


Stap 2

Ik doe het ganse jaar door krachttraining, maar als ik mijn vetpercentage zo laag mogelijk wil brengen, ga ik op een andere manier intensief gaan trainen.

In plaats van iedere oefening afzonderlijke af te werken, kan je alles in superset gaan doen. Een superset is een set(reeks) waarbij je 2 verschillende oefeningen direct na elkaar gaat uitvoeren, zonder rustpauze. Na de 2e oefening kan je dan wel 1 tot 2 min rust nemen.

Supersets kan je op verschillende manieren gaan doen. Je kan 2 oefeningen combineren die 2 tegenover liggende spiergroepen aanspreken, vb. borstspier/rugspier. Je kan ook 2 oefeningen doen voor eenzelfde spiergroep. En je kan een oefening voor het onderlichaam afwisselen met een oefening voor het bovenlichaam. Deze laatste is vermoedelijk de zwaarste combinatie.

Het voordeel van het gebruiken van supersets is dat de hartslag veel hoger komt te liggen dan anders, doordat het bloed continue heen en weer moet gepompt worden naar de verschillende spieren, wat op zijn beurt meer calorieën verbrandt.

Probeer dit en je zal zien en voelen dat het effect heeft!



Met sportieve groeten,


Lorenz De Grande

www.fit-life.be

Geen opmerkingen: